Perşembe, Mayıs 18, 2006

PEYNİRLİ SİMİT(kasebrezeln)















MALZEMELER
1,5 su bardağı un
125 gr tereyağ(oda sıcaklığında)
125 gr beyaz peynir
1 çorba kaşığı su
1 çay kaşığı kabartma tozu
1/2 çay kaşığı tuz

ÜZERİ İÇİN
1 yumurta sarısı
1 tatlı kaşığı süt

HAZIRLANIŞI
Un ve kabartma tozunu bir kabın içinde karıştırın.Diğer malzemeleri ilave edip yumuşak bir hamur yapın.Hamurdan küçük küçük parçalar koparıp tezgah üzerinde yuvarlayarak uzun çubuklar yapın.Bu çubukların iki ucunu ortada birleştirerek hamura şekil verin.Bütün hamurlara aynı işlemi uygulayın.(isterseniz farklı şekiller de verebilirsiniz)Yumurta sarısı ve sütü bir kabın içinde karıştırın.Şekil verdiğiniz hamurların üzerine sürün.Dilerseniz üzerine çörek otu serpin.180 derece ısıttığınız fırında 15 dk pişirin.AFİYET OLSUN!!!

Bu tarifi almanca bir yemek kitabından çevirdim.Aynı şu pastanelerde satılanlar gibi oldu.Canınız tuzlu birşeyler istediğinde pratik ve çabuk yapılabilecek bir tarif.5 çayıyla da iyi gider diye düşünüyorum.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

SELAM
BU TARİFİ DENEDİM..GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL YUMUŞACIK OLDU.HATTA BANA PEYNİRLİ CİPSLERİN TADINI HATIRLATTI..BİRDE BU ÖLÇÜDEN AZ ÇIKIYOR OLMASI ÇOK İYİ TAM İKİ KİŞİLİK :)
TEŞEKKÜRLER
KELEBEK

Emel dedi ki...

Bende sana teşekkür ederim kelebek.Beğendiğine sevindim.