Çarşamba, Ocak 24, 2007

KREMALI MANTAR ÇORBASI















MALZEMELER
250 gr mantar
1 tatlı kaşığı zeytinyağ
35gr tereyağ
2 yemek kaşığı tepeleme un
3 su bardağı süt
3 su bardağı sıcak su
1 su bardağı çiğ krema
tuz

HAZIRLANIŞI
Mantarları yıkayıp ince dilimler halinde doğrayın.Kararmaması için limonlu suyun içine atın.Bir tavaya zeytinyağı koyup içine doğradığınız mantarları ilave edip biraz soteleyin.Diğer tarafta tereyağı ve unu biraz pembeleşene kadar kavurun.Üzerine soğuk sütü ilave edip kaynatın.Kaynadıktan sonra sıcak suyu ilave edip mantarları içine ekleyin.Yaklaşık 15 -20 dk kaynattıktan sonra, çiğ kremayı bir kabın içinde çırparak kaynamakta olan çorbaya ilave edin.5 dk daha kaynatın tuzunu ilave edip ateşten alın.AFİYET OLSUN!!!


Bu tarifi bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine yapmaya karar verdim.Gerçekten çok lezzetli bir çorba oldu.Mantarı genelde yemeklerde kullanıyorum ama çorbasını ilk kez denedim sonuç iyi.Sizlerde umarım beğenirsiniz.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Mantarı çok severim eminim çorba nefis olmuştur elinize sağlık görüşmek dileğiyle sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık mantarı çok seviyorum her türlüsünü yapıyorum çorbasınıda harika oluyor

Emel dedi ki...

yorumlarınız için teşekkürler

Adsız dedi ki...

selamlar
bence de siz büyük bir aşkla yapıyorsunuz yemekleri
sayfayı gezdim ve yine geleceğim
görüşmek üzere
http://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com/